Bra att veta

Här får du praktisk information om hur du av- eller ombokar tid och på andra sätt kan ta kontakt med oss. Du kan också se vilka avgifter som gäller för olika besök. Välkommen!

1177 Vårdguidens e-tjänster

Nu kan du som patient kommunicera med oss via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Med e-tjänsten kan du kontakta din mottagning när det passar dig och du får svar inom några dagar. Allt du behöver är ett personligt användarkonto.

Du kan göra beställningar av recept, av- eller omboka tid via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Det är en säker kommunikationsväg mellan patienter och vårdgivare. Du kan använda samma konto och lösenord för alla dina vårdkontakter inom samma landstingsområde, om den verksamhet du besöker är ansluten.

Patientavgifter

Aleris arbetar på uppdrag av landstinget, och landstingets patientavgifter och frikort gäller. Patientavgiften varierar beroende på vilken typ av vård du söker. Om du är försäkringspatient eller betalar din vård själv, (t ex bor utanför Sverige), gäller andra avgifter.

Vill du lista dig hos en läkare på Aleris Vårdcentral Tyresö?

Det kan du nu göra på det sätt som passar dig bäst. Du kan använda ditt konto på e-tjänsten 1177 Vårdguidens e-tjänster, då registeras du direkt i systemet.

Eller också fyller du i en listningsblankett. I Stockholms läns landsting finns följande blanketter: vuxen och barn. Du kan även hämta en blankett hos oss. För BVC gäller en särskild blankett.

Sedan kan du skicka den till oss på adress:

Aleris Vårdcentral Tyresö
Box 44
135 21 Tyresö
Märk kuvertet "Listning"

Eller lämna in den i receptionen på Björkbacksvägen 10.

Till toppen av sidan