Aleris lanserar ny identitet och ny webbplats

Ny design och en ny webbplattform som fungerar för alla skärmstorlekar. Det är några av nyheterna när Aleris byter identitet och lanserar sina nya webbplatser. Den nya visuella identiteten ska tydliggöra Aleris som långsiktig kvalitetsaktör inom vård och omsorg.

2014-01-13

Aleris byter visuell identitet och startar en utrullning av ett tydligare varumärke med bland annat lansering av nya webbplatser. De tidigare relativt strikta formerna i olika blå färgskalor har ersatts av ett mjukare formspråk med turkos som huvudfärg.

– Fler och fler aktörer är verksamma inom vård och omsorg. Aleris är inte en aktör i mängden. Vi finns i hela vårdkedjan, har ett starkt fokus på patienter, boende och klienter med hög kvalitet i allt vi gör. Därför är det viktigt att Aleris, även när det gäller den visuella identiteten, skiljer ut sig och är tydligt med vad vi står för, säger Liselott Kilaas, koncernchef Aleris.

Målet med Aleris nya webbplatser är att förenkla för dem som söker efter information om vård eller omsorg hos Aleris via nätet. Såväl teknik som innehåll har förbättrats. Den nya webbplatsen bygger på responsiv teknik som innebär att den automatiskt anpassar sig efter den enhet, exempelvis en telefon, som besökaren använder.

- Det känns väldigt bra att Aleris nu kan visa hög kvalitet även på detta område. Du blir aldrig klar med en webb utan den kommer ständigt att utvecklas och förbättras, men nu har vi en modern plattform att utgå ifrån, säger Magdalena Henriksson, projektledare för webbsatsningen inom Aleris.

Till toppen av sidan