Din integritet på Aleris
EU-förordningen GDPR innehåller generella regler om när personuppgiftsbehandling får ske i hälso- och sjukvården. Läs om hur Aleris hanterar dina uppgifter.
Hos Aleris handkirurgiska mottagning i Täby kan du söka hjälp om du har besvär i fingrar, händer och underarmar. Vi utreder och behandlar bland annat karpaltunnelsyndrom, senknuta, tennisarmbåge, golfarmbåge, musarm, dupuytrens kontraktur, muskelinflammation och artros i handen eller tummen. Vi tar emot både barn och vuxna.
Att få ont i handen och fingarna eller i armen eller drabbas av andra besvär i dessa organ är väldigt vanligt eftersom händer och armar är de kroppsdelar vi använder mest. Här i Täby arbetar handkirurger och ortopeder med lång erfarenhet av att behandla olika sjukdomar och åkommor som rör händerna och underarmarna. Det kan till exempel handla om:
I Täby opererar vi i dagkirurgi. Dagkirurgisk operation innebär att du får lämna oss samma dag som du har blivit opererad.
För att vi ska kunna bedöma ditt vårdbehov och göra rätt prioriteringar är det en fördel om du har remiss. Den får du till exempel av din husläkare eller annan läkare. Kontakta oss om du är osäker. Vi har avtal med Region Stockholm och deras patientavgifter och frikort gäller.
En viktig del i behandlingen av handkirurgiska åkommor är det arbete som utförs av arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Vår handkirurgiska rehabilitering sker i samverkan med arbetsterapeuter och sjukgymnaster.
Du kan nå oss på telefon 08-690 54 10 eller via e-tjänsten 1177. Återbud kan lämnas dygnet runt på telefon eller via e-tjänsten 1177. Återbud skall lämnas senast 24 timmar innan avtalad tid, uteblivet besök debiteras. Läs mer om vår uppringningstjänst Tele-Q
På våra mottagningar i Täby använder vi oss av ett telefonsystem som heter Tele-Q. Tele-Q är en uppringningstjänst som innebär att du slipper vänta i långa telefonköer. Istället för att vänta i telefonen knappar du in eller pratar in ditt telefonnummer och blir uppringd av oss senare under dagen.
När du ringer till oss blir du uppmanad att knappa in eller prata in ditt telefonnummer. När du lämnat telefonnumret får du ett besked om vilken tid du kommer att bli uppringd under dagen. Du kan alltid göra ändringar i efterhand om det skulle bli något fel.
Ibland kan det hända att vi har hög belastning på systemet då väldigt många patienter ringer till oss. Vi hinner tyvärr då inte besvara alla samtal under dagen. Istället får du ett besked om att telefonkön är full och att du får återkomma nästkommande vardag.
Välkommen att kontakta oss.
1177 Vårdguiden är hela Sveriges samlingsplats för information och tjänster inom hälsa och vård.
Du som patient eller närstående har möjlighet att ge dina synpunkter. Det hjälper oss att bli bättre.
EU-förordningen GDPR innehåller generella regler om när personuppgiftsbehandling får ske i hälso- och sjukvården. Läs om hur Aleris hanterar dina uppgifter.
Så påverkas du av att Stockholm ställer in icke akut vård