Skip to Content

Öron-Näsa-Halsmottagning

Till Aleris mottagning för öron, näsa och hals i Täby är du välkommen om du exempelvis har besvär med långvarig öroninflammation, sjukdomar i stämbanden, hörselnedsättning, halsfluss, körtelfeber, ont i halsen, näspolyper, bihåleinflammation eller andra problem med bihålorna. Vi tar emot både barn och vuxna.

1177 Vårdguidens e-tjänster

Logga in för säker kontakt med mottagningen.
+ SE FLER E-TJÄNSTER

Öron näsa och halssjukdomar

På vår mottagning i Täby arbetar erfarna specialister inom öron, näsa och halssjukdomar. Här gör vi kirurgiska ingrepp såsom plaströrsinläggning hos barn, operation av körtlar bakom näsan och nässkiljeväggen och operation av korta tungband. Vi behandlar och hjälper dig även om du har problem med till exempel:

  • bihåleinflammation
  • näspolyper
  • nästäppa
  • körtelfeber
  • problem med bihålor
  • sväljningsbesvär
  • tinnitus
  • yrsel 
  • återkommande halsfluss
  • öroninflammation 

Operationer 

Våra önh-specialister i Täby utför dagkirurgiska operationer. Det innebär att du får lämna avdelningen och åka hem samma dag som operationsdagen. 

Behövs remiss?

För att vi ska kunna bedöma ditt vårdbehov och göra rätt prioriteringar måste du ha remiss. Remissen får du till exempel av din husläkare eller annan läkare. Vi tar emot både barn och vuxna. Vi har avtal med Region Stockholm och deras patientavgifter och frikort gäller.

Kontakta oss

Du kan nå oss på telefon 08-123 194 10 eller via e-tjänsten 1177. Återbud kan lämnas dygnet runt på telefon eller via e-tjänsten 1177. Återbud skall lämnas senast 24 timmar innan avtalad tid, uteblivet besök debiteras. 

På våra mottagningar i Täby använder vi oss av en uppringningstjänst som innebär att du slipper vänta i långa telefonköer. Istället för att vänta i telefonen knappar du in eller pratar in ditt telefonnummer och blir uppringd av oss senare under dagen.

Uppringningstjänsten är enkel att använda

När du ringer till oss blir du uppmanad att knappa in eller prata in ditt telefonnummer. När du lämnat telefonnumret får du ett besked om vilken tid du kommer att bli uppringd under dagen. Du kan alltid göra ändringar i efterhand om det skulle bli något fel. 

Vid hög belastning

Ibland kan det hända att vi har hög belastning på systemet då väldigt många patienter ringer till oss. Vi hinner tyvärr då inte besvara alla samtal under dagen. Istället får du ett besked om att telefonkön är full och att du får återkomma nästkommande vardag.

Välkommen att kontakta oss.


Integritetspolicy

För att Aleris ska kunna ge god och säker vård behöver vi behandla personuppgifter. Ta gärna del av Aleris Integritetspolicy här.

Läs mer >

Back to top