Logo

Patientinformation Aleris Art Clinic

Art Clinic AB’s försäkringsbolag:

Skador som inträffat före den 4/5 2022 skall anmälas och hanteras via vår patientförsäkring via Folksam.

Skador som inträffat efter den 4/5 skall hanteras via vårt nya försäkringsbolag för patientförsäkring dvs. If.

 

Via Folksam:

Du som patient anmäler skada direkt via nedan försäkring.
Folksam – Skadeanmälan – Patientförsäkring, fyll i den och skicka till Folksam enligt uppgifter nedan.

Folksam patientskada@folksam.se 0771-950 950.

Viktigt att du anger försäkringsnummer 302917.

 

Via If:

If, 106 80 Stockholm
Telefon: 0771-655 655
https://www.if.se/

Patientförsäkringen är ett krav (obligatorisk) enligt patientskadelagen och omfattar ersättningsskyldighet enligt densamma för personskada som orsakats patient i samband med av Art Clinic bedriven hälso- och sjukvård. Det krävs en utredning för att bedöma om Art Clinic AB är ersättningsskyldig men det behöver inte vara oaktsamhet/ vårdslöshet på samma sätt som i vanlig ansvarsförsäkring.

Du som patient anmäler skada direkt via nedan försäkring.
If – Skadeanmälan – patient., Lämna eller skicka skadeanmälan till den vårdenhet där skadan inträffade. Vårdgivaren skickar sedan skadeanmälan till If.

För att göra en skadeanmälan direkt via Ifs hemsida:
Klicka här

Viktigt att du anger försäkringsnummer LP0000055185-4.

 

Det finns också möjlighet att kontakta:

Patientförsäkringsföreningen
Box 24 127
104 51 Stockholm
Karlavägen 108
104 51 Stockholm
www.pff.se

Om du fått dåligt bemötande eller behöver hjälp

Om du anser att du blivit dåligt bemött av hälso och sjukvårdspersonal eller behöver hjälp för att få den vård du vill ha, skall du i första hand kontakta: Art Clinic’s klinikchef eller medicinsk ansvarigchef på respektive klinik. Fyll gärna i denna blankett för missnöje eller komplikationer och skicka till den klinik ärendet gäller.