Varje dag genomförs tusentals möten mellan Aleris medarbetare och patienter. Mötena utgör kärnan i vårt långsiktiga mål - att skapa värde för individer och samhälle. Vi ska bedriva en så bra verksamhet som möjligt för patienter, anhöriga, medarbetare, uppdragsgivare och samarbetspartners med utgångspunkt i våra värderingar: Ansvarsfullt, enkelt och innovativt.
Aleris är en av Skandinaviens ledande vårdgivare och erbjuder tjänster inom sjukvård och diagnostik till den offentliga vården, till försäkringspatienter och till patienter som väljer att själva betala för sin sjukvård. Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Genom forskning, utveckling och innovation bidrar vi till den fortsatta utvecklingen av hållbara vårdtjänster i en bransch som är i ständig utveckling. Att investera i kvalitet är också att investera i produktivitet.
Ett ledningssystem utgör arbetssätt som säkerställer planering, genomförande, uppföljning, lärande och utveckling. Aleris har ett väl utvecklat ledningssystem som, tillsammans med Aleris verksamhetsmodell, utgör ett bra verktyg för systematisk styrning och uppföljning av verksamheten. Vi följer upp vår verksamhet fördelat på tre huvudområden:
Aleris granskas minst årligen av Swedac för ackrediterade verksamheter och av Qvalify för certifierade verksamheter. Vårt ledningssystem är certifierat enligt följande standarder:
Vi arbetar också enligt standard ISO 45001, ledningssystem för arbetsmiljö, utan certifiering.