Stort intresse för Aleris Försäkringsdag
Cancersjukdomar, bukväggsbråck och torra ögon var några av de ämnen som deltagarna vid Aleris Försäkringsdag fick lära sig mer om. Med många specialiteter och hög tillgänglighet i tid och rum möter Aleris förväntningarna på service hos patienter med privat sjukvårdsförsäkring. En grupp som blir allt större.

Våra krav på service, kvalitet och tillgänglighet när vi nyttjar olika typer av tjänster har smittat av sig på oss som vårdkonsumenter. På Aleris försäkringsdag i maj 2019 fick representanter från försäkringsbolag många exempel på hur Aleris möter förväntningarna och var de kan hänvisa den växande skaran kunder med privat sjukvårdsförsäkring.
Aleris på nya platser
En geografisk spridning för att finnas där kunderna finns är en viktig pusselbit i Aleris försäkringserbjudande. Det senaste året har Aleris bland annat öppnat en försäkringsmottagning i Borås och ett ”minisjukhus” i Umeå med många olika specialiteter samlade. Ögonsjukvård finns på en rad orter i Sverige från Malmö i söder till Umeå i norr. Deltagarna på försäkringsdagen fick dessutom höra om öppningsplaner på ytterligare platser.
Digital tillgänglighet
Ett numera etablerat sätt att möta kundbehoven är digital tillgänglighet. Doktor24 berättade om hur digitala besök kompletterar den fysiska vården.
Några exempel på verksamheter som presenterades under försäkringsdagen var cancersjukvård, genom Aleris Christinaklinken, allmänkirurgi och torra ögonmottagning på Europakliniken.
Efterfrågan ökar
Förutom djupdykningar i vissa ämnen visade försäkringsmottagningarna upp sitt totala utbud, med allt fler specialiteter. Ökningen är en konsekvens av att Aleris ser att efterfrågan både inom den helt privata vården och det privata sjukvårdsförsäkringserbjudandet stiger.