Kontakta oss
Aleris är en av Sveriges största specialistvårdgivare med över 100 mottagningar över hela landet. I de flesta fall ska du som patient vända dig direkt till mottagningen med dina frågor.
Vanliga frågor
Jag vill boka eller boka om en tid
För bokning, ombokning, avbokning av tid eller receptförnyelse behöver du kontakta respektive mottagning direkt. Kontaktuppgifter till våra verksamheter finns här.
Jag har en fråga inför mitt besök/behandling men kommer inte fram på telefon
Det är viktigt för oss att kunna vara tillgängliga. Om du inte kan nå verksamheten via telefon kan du kontakta oss digitalt här.
Vad kostar besöket?
Aleris arbetar på uppdrag av regionerna och respektive regions patientavgift och frikort gäller. Patientavgiften varierar beroende på vilken typ av vård du söker. Vanligen behöver du en remiss. Aleris har även mottagningar för dig som har en sjukvårdsförsäkring eller själv betalar för din vård. Läs mer om hur du blir patient hos oss här.
Jag vill komma i kontakt med Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs
Aleris Ryggkirurgi på Nacka sjukhus tar emot patienter med alla typer av ryggbesvär för bedömning och operation vid behov. Vi har även mottagningsverksamhet i Södertälje.
För att komma till oss behöver du remiss från din vårdcentral, den kan skickas till oss elektroniskt eller via post.
Har du frågor gällande din remiss är du välkommen att kontakta oss via 1177, alternativt ringa till Ortopedmottagningen, telefon: 08-601 53 30, du får lämna ditt telefonnummer och blir uppringd under dagen.
Om du är före detta patient på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs eller vårdgivare och önskar kopia på journal från Strängnäs kan du göra en förfrågan här (logga in med BankID).
Har du frågor om MyAleris?
För dig som har börjat använda MyAleris och har frågor om tjänsten eller behöver hjälp med din bokning.
Hittar du inte svar på din fråga?
Vi kan av säkerhetsskäl inte hantera personärenden via e-post. Du är välkommen att logga in och skicka in din fråga till oss via säkra meddelanden.
Journalförfrågningar
Din journal är känslig information som vi inte hanterar via e-post, utan du behöver identifiera dig för att vi ska hjälpa dig med frågor om detta.
Betalning och fakturafrågor
Är du privatperson, använd detta formulär:
Privatperson
Har du frågor om leverantörsfakturor använd detta formulär:
Frågor om leverantörsfakturor