Aleris Hemtjänst Södermalm

Aleris hemtjänst Södermalm

På Södermalm har vi delat upp vår hemtjänst på fem enheter, för att alltid vara nära våra kunder. För oss är det viktigt att du alltid känner dig trygg och vi sätter stort värde i ett gott bemötande.

Våra medarbetare är engagerade och ger en vård och omsorg som utgår från dina behov och önskemål. Varje enhet har också medarbetare som är speciellt utbildade i demenssjukdomar.

Specialkompetens demens

Vi har personal som är speciellt utbildade i demenssjukdomar. Vår målsättning med ett demensarbetslag är att ge personer med demenssjukdom/minnessvårigheter bättre omvårdnad, större trygghet och därmed ökade förutsättningar att bo kvar i det egna hemmet.

Under 2014-2015 deltog Aleris Kunskapscenter inom hemtjänsten i ett större forskningsprojekt som förutom Aleris engagerade forskare från Umeå Universitet, Karolinska Institutet och Ersta Sköndal Högskola. Resultatet av detta arbete lever kvar ännu. T.ex. genom Tantoträffen som du kan sen en film om och läsa mer om här.

Behöver du hemtjänst och bor på Södermalm? Kontakta Dennis Selsborg, 0734-367818 så får du hjälp att hitta rätt team. Välkommen till oss!

Vad kan vi erbjuda dig?

Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig

  • städning
  • tvätt
  • inköp
  • post- och bankärenden
  • matlagning
  • leverans av matlåda
  • ledsagning
  • personlig omvårdnad
  • m m

Hushållsnära tjänster - RUT

Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster. Du behöver inte vara hemtjänstkund hos oss för att köpa dessa tjänster.

Exempel på sysslor vi utför är:
  • städning
  • tvätt
  • ledsagning
  • inköp
  • stöd och sällskap vid storhelger
  • förberedelser under / efter bjudning
  • enklare trädgårdsarbete
  • m m

Har du andra önskemål eller frågor är du välkommen att kontakta oss.

Södermalms nöjdaste kunder

Stockholms stad gör årligen en kundenkät för att mäta kundnöjdheten. På Södermalm finns 111 registrerade företag som utför hemtjänst. Aleris Hemtjänst Södermalm har fått högsta genomsnittliga poäng av alla dessa företag.

– Vi är jätteglada att våra kunder är nöjda, säger Dennis Selsborg, affärsområdeschef Hemtjänst. Det är självklart vad vi strävar efter varje dag.

Till toppen av sidan