Skip to Content

Mer om - Röntgen, Patientinformation

Att komma till oss

Att komma till oss

Vi har avtal med Stockholms läns landsting (SLL) och landstingets patientavgifter och frikort gäller vid våra röntgenavdelningar i Stockholm. På Aleris Röntgen Sophiahemmet utför vi även mammografi (klinisk och hälsoundersökning) på uppdrag av Karolinska Universitetssjukhuset.

Läs mer >

Drop-in

Drop-in

Om du har en remiss för skelett- eller lungröntgen behöver du inte boka tid. Du kan komma till oss direkt på så kallad drop-in.

Läs mer >

Aleris Röntgen

Kom ihåg din remiss

Remiss behövs för samtliga undersökningar, så här får du din remiss.

Läs mer >

Så här får du svar på din undersökning

Svar på undersökningen

Svaret på undersökningen får du av den läkare som har skrivit remissen. Denne har i regel undersökningssvaret inom 2-4 arbetsdagar från undersökningstillfället.

Läs mer >

Boka tid

Boka tid

För att du snabbt och smidigt ska få tid för undersökning ber vi dig att skicka eller faxa remissen till oss. Du får en kallelse per post inom några dagar. Ibland skickar din läkare remissen direkt till oss – då får du automatiskt en kallelse.

Läs mer >

Spärra din journal

Spärra din journal

För att spärra din journal behöver du ett skriftligt intyg. Du kan närsomhelst häva spärren du begärt i din journal.

Läs mer >

Kvalitet och miljö

Kvalitet och miljö

Aleris Röntgen bedriver kvalitetsledning enligt det internationella kvalitetssystemet ISO.

Läs mer >

Kundundersökningar

Kundundersökningar

Inom Aleris Röntgen följer vi regelbundet upp hur våra kunder upplever oss och vår verksamhet. I kvalitetsbokslut nedan kan du läsa resultaten från våra senaste kvalitetsmätningar.

Läs mer >

Sjukvårdsförsäkring

Aleris Röntgen samarbetar med ett flertal försäkringsbolag i Sverige. Försäkringsvillkoren varierar mellan bolagen. Om du har en sjukvårdsförsäkring, hör efter med ditt försäkringsbolag för information om vilka villkor som gäller för dig.

Läs mer >

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål

Vi vill att du ska känna dig nöjd med ditt besök hos oss. Om du inte gör det är det viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt så att vi får möjlighet att reda ut vad som hänt och förbättra vårt arbete.

Läs mer >

Mobil Magnetkamera

Mobil Magnetkamera

För att öka flexibiliteten och tillgängligheten för våra kunder har Aleris Röntgen investerat i en mobil magnetkamera.

Läs mer >

Valfrihet

Som patient kan du ofta själv välja var du vill röntga dig.

Läs mer >

Back to top